1.  Är det säkert att handla hos er?
Självklart är det säkert att handla hos oss. Våra kortbetalningar hanteras av DIBS Payment services, som är Nordens ledande oberoende leverantör av betalningslösningar för handel på Internet. Både kort från Visa och Mastercard har fördelen att vara anslutna till 3D-Secure som utvecklats av bägge kortleverantörer och syftar till att identifiera kortinnehavaren vid köp online. Identifieringsprocessen är likvärdig den som används vid bankomatuttag och som bygger på att en personlig kod/lösenord används i samband med köpet. DIBS Payment services, som är Nordens ledande oberoende leverantör av betalningslösningar för handel på Internet, sköter samtliga våra korttransaktioner.

2.  Kan ni hjälpa mig om jag är osäker?
Vi finns alltid till förfogande för frågor via vårt kontaktformulär. Är det så att du har en fråga du undrar över så svarar vi alltid inom 24h (helgfria vardagar).

3.  Hur vet jag vad jag ska skriva och hur ser designen ut?
Ta en titt på våra stilmallar som återfinns via en länk nedanför respektive korts beskrivande text. Där återfinns exempel på olika texter samt stilmallarna vi använder oss av. Vill ni kopiera en del av texten är det bara att markera textstycket och kopiera, för att sedan klistra in i textrutan i beställningsformuläret.

4.  Vilka tryckmetoder tillhandahåller ni?
Vi använder oss av digitaltryck. Relevanta alternativ för respektive kortmodell framgår i valen på varje korts produktsida. Under den beskrivande texten återfinns även en länk till vår färgkarta.

5. Trycker ni på andra språk?
Det är inga problem för oss att trycka på andra språk så länge ni kan bifoga texten ni vill ha digitalt. Texten bifogas i textrutan "insidestryck" som finns på respetives kort insida eller via mail i ett word dokument.

6.  Vad är en korrektur?
En korrektur är en fil där vi har satt ihop er information och den valda designen. Det är ett digitalt exemplar av ert kommande bröllopskort.

7.  Är korrekturen kostnadsfri?
Ja, vi levererar alltid en korrektur till mejladressen ni angivit vid placering av ordern. Korrekturen kommer vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar, såvida korrekturen inte avser annat språk än svenska och engelska (då kan korrekturen dröja 1-4 dagar). Ni har rätt att genomföra ändringar vid två tillfällen och först när ni väl har godkänt korrekturen så går ordern för tryck.

8.  När börjar ni trycka korten?
När vi har fått ett godkännande för korrekturen ser vi till att korten går för tryck.

9.  Jag har godkänt korrekturen, men upptäckt fel i texten - kan jag göra ändringar?
När du har godkänt korrekturen är det försent för ändringar, däremot kan du alltid höra av dig på order@exklusivia.se och tala om för oss vad som är fel. Har du tur så kan vi fortfarande genomföra ändringar.

10.  Kan jag beställa otryckta kort?

Ja, du kan beställa otryckta kort - men kostnaden för insidestryck kan inte väljas bort. Den tillkommer oavsett.

11. Vilken är det minsta antalet bröllopskort jag kan beställa?
Minimumantalet är satt till 30 st bröllopskort.

12. Jag har beställt bröllopskort hos er och önskar komplettera min order. Hur många bröllopskort måste jag beställa för en komplettering?
För kompletterande ordrar (samma design som föregående order) är minimumantalet 10 bröllopskort. Skicka isåfall mejl till oss på order@exklusivia.se i förväg, så skapar vi en skräddarsydd betalningslänk.

13.  Vad innebär tillhörande kuvert?
Kuverten som levereras med respektive inbjudningskort är anpassat för kortmodellen. Detta både sett till mått och material. Samtliga kuvert levereras utan häftning.

14.  Kan jag beställa inbjudningskort utan kuvert?
Nej, vid beställning av inbjudningskort hos oss är kuvert obligatoriska.

15.  Vad innebär personalisering av kuvert?

Om ni vill kan ni skicka över en lista med era gästers namn och även adresser vid behov, så ser vi till att dessa trycks direkt på kuverten i samma färg som inbjudningstexten är tryckt i (enbart digitaltryck). Om ni väljer detta val skickar vi ut en excelmall med fördefinierade fält som ni ska fylla i och återsända.

16.  Hur lång är er leveranstid?
Alla varor på Exklusivia.se levereras inom 10 dagar om samtliga valda produkter finns i lager. Samtliga ordrar leveras via Posten. Leveranstiden är angiven i helgfria vardagar och börjar gälla från det att ordern behandlats samt från att korrektur har godkänts. Se våra köpvillkor för mer information om frakten.

17. Hur vet jag om ni har ett kort i lager?
Om inget lagersaldo framgör i produktbeskrivningen, innebär det att det finns gott om den produkten i lager. Det är enbart produkter som vi har få av som har ett synligt lagersaldo.

 
 

Villkor och info

Kontakta oss

Vill du blogga om oss?
Google+
 

Betalningsalternativ och leverans på Glamouria.se